Інклюзія

 

Інклюзія

Нейрогімнастичні  вправи для дітей з особливими освітніми потребами
Нейрогімнастичні  вправи можна використовувати для зняття втоми та підвищення працездатності дитини, адже вони сприймаються дітьми як цікаві ігри.
Ось декілька таких вправ:
   «Дзеркальне малювання»
На стіл кладемо чистий лист паперу. Дитина бере в обидві руки по олівцю або фломастеру та починає малювати симетричні малюнки обома руками одночасно. Можна розпочати з простого: лінії, геометричні фігури. З часом завдання можна ускладнювати.
  «Кільце»
Дитині пропонуємо  послідовно та якомога швидше перебирати пальці рук, поєднуючи по черзі в кільце з великим пальцем вказівний, середній, підмізинний та мізинець. Виконувати в прямому та зворотному порядку спочатку кожною рукою окремо, а потім разом. 
  «Частокіл» 
Руки підняти догори, пальці випрямити. Схрестити вказівний та середній пальці, в потім – підмізинний та мізинець. Ритмічно змінювати схрещення пальців.
  «Перехресні кроки»
Спочатку дитина повільно крокує на місці, високо піднімаючи коліно та торкаючись (або наближаючи) до нього ліктем тієї ж руки. Потім виконується крокування, при якому коліна тягнеться лікоть протилежної руки.
 Присвячуючи таким вправам 5-10 хвилин щодня, можна легким та цікавим способом для дитини з особливим освітніми потребами сприяти покращенню моторики, стимулювати розвиток уваги та пам’яті.
Підготувала Юлія Ватан, фахівець (консультант) практичний психолог




Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта як концепція, філософія освіти (як наприклад, демократична освіта, громадянська освіта, особистісно-зорієнтована освіта тощо) у різних джерелах описується по-різному.

Розрізняють вужче й ширше розуміння інклюзивної освіти. Вужче розуміння інклюзії – це «включення» дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю в загальноосвітні навчальні заклади. Ширше розуміння інклюзивної освіти полягає в позитивному ставленні до багатоманітності учнів, цінуванні та врахуванні відмінностей кожного учня.

Спільними для всіх визначень інклюзивної освіти є такі положення:

  • В основі інклюзивної освіти – підхід, що базується на дотриманні права на освіту для всіх дітей, у тому числі дітей із соціально вразливих груп (дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, дітей-сиріт тощо).
  • Позитивне сприйняття багатоманітності – сприйняття індивідуальних відмінностей учнів як корисного ресурсу, а не проблеми.
  • Максимально значуща участь в освітньому процесі, а не тільки фізична присутність у класі/групі.

                  Як говорити з дітьми про інклюзію? Сім тематичних відео 


Три приклади запровадження інклюзивної освіти у світі



 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Головна